الجمعة، ١ جمادى الأولى ١٤٢٨ هـ

حدث في مثل هذا اليوم

لا ادري منذ متي تنتابني تلك الحالة من الكآبة

ولكنها اصبحت عادة عندي

فمتي تركت اصدقائي اسير وحدي وامارس طقوسي

امزج آلام الماضي بمأساة الحاضر وأضيف إليهم هواجس المستقبل

ولكن اليوم وبينما انا امارس طقوسي المعتادة

رأيته

مستند الي الحائط

هادئ كعادته

تأملت وجهه .. لحظات
لأجد....
رضا وسعادة مختلطة بطموح ثائر

ولاول مرة ابتسم ابتسامة صافية

ويقتحمني شلال من الذكريات
تمر امام عيني كشريط احداث متصل
احداث جمعتنا سويا مع من نحبهم


لم اشاء ان الوث السعادة والرضا المختلط بالطموح الثائر بكآبتي وحزني

لذا لم اجرؤ علي الاقتراب منه والحديث معه


ذهبت بعيدا اتخلص من حزني واكتئابي لاعود بابتسامة تليق بهذا الشخص

لا بل ساعود بابتسامة تناسب تلك القلوب التي احبتني واخلصت لي

فهم حب صافي لايصح ان الوثه بالحزن

هناك ٨ تعليقات:

أحمد سلامــة يقول...

الانسان اجميل
عندما يقرر ان يكون جميل
فانه يصبح رائع
بل اكثر من رائع

مُصْعَب إِبْرَاهِيم يقول...

أنا بأحييكي على موقفك النبيل بس عندي اعتراض..

الحزن ليس تلوثا

هأقول حاجتين بس
الأولى : لولا الحزن ما أدركنا قيمة السعادة

الثانية : أصدق الحزن ابتسامة في عيون دامعة

ola salem يقول...

مش عارفه اقولك ايه يا اميرة كل حرف مكتوب حقك
وانا عارفه انى حد مقصر معاكى بغبااااااااااء
بس ممكن تسامحينى عشان ظروفى فى كل الجهات مش سامحالى انى اخد نفيى
ممكن؟

غير معرف يقول...

SMILE (-

EHAB DESOUKY

LAMIA MAHMOUD يقول...

انا مع اعتراض مصعب

ان الالم كنز .. واللب يغدو اكثر نضرة اذا سلخت عنه القشرة,


فلولا الالم ما عرفتي قيمة هولاء الذين يمنحونك السعادة

sohier يقول...

إيه يا بت الكلام الحلو ده؟

كاتبه حلو يا أميره ما شاء الله

بس أبتهيجى كده أبو الى يزعلك أوليلى عليه و أنا أمرمتهولك

حزن إيه يا شيخه

أتبسطى أتبسطى

:)

سندباد يقول...

مساء الخير كنت بلف وبدور في المدونات اعلق هنا واهزر هنا واتعصب علي ده شوية واهزر مع ده شوية لحد ما استقر بيا المقام هنا ودي اول زيارة وليا تعليق صغير اذا لم نحزن فلن نعلم طعم الفرح تحياتي

elkamhawi يقول...

مش عارف اقول اية بالظبط بس البوست رائع بجد