الجمعة، ١٤ شوال ١٤٢٨ هـ

لاتتذكروا من بعدهم الا الحياة

تنبيه لزم ذكره
المدونة مدونتي وانا حرة اكتب فيها اللي انا عايزاه
ولو حد شاف ان اللي انا كاتباه هرتلة فبراحتي مدونتي واقول اللي انا عايزاه فيها في الوقت اللي انا عايزاه
وردا علي ان موضوعاتي مكررة او بتدور في فلك واحد
فمعلش بقي دي خلقة ربنا ربنا خلقني كدة
وياريت اللي مش عاجبه يشوف عنوان المدونة قبل مايدخل
وتحياتي لكل زوار مدونتي الكرام مؤيدين او معارضين
___________________________________
الحياة



كم هي قوية؟!



تجبرنا علي حبها



يمكن تغلس علينا كتير



بنقابل فيها صعوبات كتير



بس علي مين



برغم كل شئ ايامنا فيها شئ بيعشق الحياة



طيب ده عن الحياة اللي احنا بنعشقها



نيجي بقي للناس اللي بيحلوا حياتنا بوجودهم فيها



كل واحد فينا..شخص عزيز عليه فارقه او الظروف فرقت مابينهم



او مشي من دنيته خالص خالص ومات



بيعيش بعدها فترات عصيبة اوي وممكن لو هو بيحبه اوي اوي يفقد الامل في الحياة

بس تعالوا نفكر كدة

الناس اللي مشيوا وظروفهم منعتهم انهم يفضلوا معاكوا اكيد هتلاقيهم وهما ماشيين بيقولولكوا

لاتتذكروا من بعدنا الا الحياة

ولو غدروا بيكوا وعذبوكوا

ساعتها بردو

لاتتذكروا من بعدهم الا الحياة
_____________________________

والكلمات بالازرق من اغنية غادة رجب
والكلمات بالاحمر من شعر العظيم محمود درويش

هناك ٣ تعليقات:

nyira_elsheiref يقول...

أنا تقريبا بقالى مليار سنة مش دخلت ع النت يمكن يكونوا مجرد أيام لكن فعلا شكلى مش متعود على فراقه المهم إن البوستين الأخريينين دول أشبعوا نهمى وإشتياقى لقراءة بوستات صحابى يعنى خرجت من هنا متشبعه تقريبا
أما عن البوست يا اميره فأنا رفعت مؤخرا شعار فى حياتى ينص على أن اللى عايز يفضل أهلا وسهلا واللى عايز يمشى مع السلامة لأنى لم أعد أبالى ولم يعد بى طاقة لتحمل التفكير فيمن بقى وفيمن رحل أما بقى عن موضوع الحياة فأنا أحس فى لهجتك ببعض التفاؤل لذلك لن أخسرك أيه وسأتفق معك فى الرأى فى أنها تحمل بعض من الجمال

محمد حمدي يقول...

انا دايما بقول ان الحياه عمرها ما هتقف على شخص ... الحياه دايما مستمرة .. والقوى هو الى يستمر معاها مش يقف ...مهما كانت غلاوة الشخص دة

dead man يقول...

وان مفضلش معاك غير قلبك .. مش هتموت هتعيش