الأحد، ٢٣ شعبان ١٤٢٩ هـ

اموت بس اعرف

دلوقتي عايزة تعرفي مين فيهم ابنك يافوزية؟
ابنك هو اللي مات
لااااااااااااااااااااااااااا-دي فوزية وهي بتصرخ-
cut
انا فاكرة اوي المشهد ده وفاكرة احداث الفيلم بس مش فاكرة اسم الفيلم
الست دي قعدت 20 سنة تقريبا تدور عالحقيقة وتعرف مين ابنها ومين ابن ضرتها اللي ماتت
وجوزها مكانش راضي يقولها عشان متحبش ابنها اكتر من ابن ضرتها
وراحت وجت ..وعملت اللي مايعمل ومعرفتش حاجة
وفي الاخر جوزها جه واداها الحقيقة علي طبق من فضة بس بعد ماابنها كان مات ومش هتعرف تاخده في حضنها تاني وهي عارفة انه ابنها
الواحد والله لما بيفكر في الفيلم ده ..بيحزن
هو انا ممكن اقعد 20 سنة ادور علي ام الحقيقة دي
بجد اموت واعرف
بجد انا عندي استعداد ادفع عمري كله الا دقيقة
بس افهم واعرف
طول عمري بفهم كل حاجة بتمر بيا وبقرا كل حاجة بين السطور
وبعرف اضفر التفاصيل
ممكن اقول للناس اني مش عارفة او استعبط
بس طول عمري مهما اشوف الخطوط متلعبكة بابقي عارفة اول الخيط جاي منين ورايح فين
بس المرة دي المعطيات مينفعش تدي النتايج
عندي تفسير منطقي جدا ..يبدو وكأنه حقيقي بس انا عارفة كويس انه مش حقيقي وانه غير متفق مع احساسي اللامنطقي-بالمناسبة انا بثق في احساسي -لانه عمره مكدب وعمره مشاف غلط
عندي حلقة مفقودة ..بجد ياجماعة والله ممكن ادفع تمنها غالي وشايفة ان من حقي ادور عليها
وشايفة انه ذنب لايغتفر انها متبقاش واضحة وموجودة
وشايفة انه قمة المأساة اني الاقي الحلقة المفقودة دي في وقت غلط
انا اقبل الغدر ..الخيانة ...الندالة ..الانتقام ..ممكن اقبل اي حاجة في الدنيا دي
بس مقبلش اني مبقاش فاهمة الحاجة دي حصلتلي ليه؟ اومبقاش فاهمة قرار تم اجباري عليه في حياتي
حاسة اني بالمنظر ده هبقي لعنة لاتزول
او اني هبقي شهيدة الحلقة المفقودة
حرااااااااااااااااااااااااااااااام بجد

هناك تعليق واحد:

صفا سارة يقول...

ده فيلم تزوير فى اوراق رسمية بس هو مقالش لها ان ابنها اللى مات هو سابها مفتوحة كده حبيت اصحح المعلومة بس :D