الاثنين، ١ رمضان ١٤٢٩ هـ

الي من لااعرفهم(.اصحاب اللغز الذي يحيرني)

لاادعي الذكاء ...او الاحساس الصادق
مازلت لااعرف ان كنت اتصف بتلك الصفات ام ل؟ا
ولكن هناك من يحيروني في احساسي بهم
والله العظيم ما اعرف هما عندي ايه؟
بس قلبي بيتخلع عليهم فجأة ..وسعات افرح عشان هما فرحوا فجأة بردو
واتخنق فجأة من حد واكرهه ..عشان بحس أنه اذي الناس دول
وفي هواجسي المشروعة اشعر بخطواتهم تقترب من المكان -واحدث نفسي واسخر منها ماشئت لتلك الخزعبلات التي اشعر بها- وفي وسط سخريتي من نفسي اراهم امام عيني، فلا اقوي علي رفع عيني من الارض لشدة ارتباكي
اتألم لتلك الابتسامة التي تخفي ورائها الكثير من الجراح
هم لايعرفونني ..لايعرفون اني اشعر بهم ..لاننا لم نتحدث من قبل
لذا سينزعجون عندما تصلهم رسالة من مجهول "هو انتوا كويسين ؟..احوالكم تمام؟"وترتسم الدهشة علي ملامحهم
ولكنهم في نهاية الامر سيبعثون برسالة كاذبة للمجهول "احنا كويسين الحمدلله ..شكرا عالسؤال"..اعرف بالطبع انها رسالة كاذبة ولكني رغم كل شئ سأبتسم لتلقي رد منهم .
عاي ايه حال هم لايجيدون شكوي آلامهم للغرباء والمجهولين..قد لايجيدون فن الشكوي من اساسه
يمكن عشان كدة بحس بيهم من غير ميتكلموا -بس ايه فايدتي وانا غريبة لاهما يعرفوني ولا انا اعرفهم؟:(-صحيح تذكرت اني غريبة وخارج نطاق احداثهم
حسنافلأكف عن ازعاجهم... ساترك لهم رسالة اخيرة "طب خدوا بالكوا من نفسكوا اوي "..واقرر الا ابعث لهم مرة اخري
فقط كلما قلقت عليهم ..دعوت لهم