السبت، ٢٠ رمضان ١٤٢٩ هـ

علي الصداق المسمي بيننا ..وانا قبلت

دائما يستهويني ممارسة اللعبة
يغويني ممارسة الدور
عيل صغير عمل صوابعه كدة اهو مسدس وقال صاحبه طريخ طراخ ..قام صاحبه طاوعه وعمله ميت واهله قالوا ده طخه طاخ
he wore black & i wore white
he would always win the fight
he shot me down ,, i hit the ground
اعتبر المعاني السلبية المجردة ..لعبة مجرد لعبة
الكراهية مجرد لعبة ..العبها واصمم ان يكسبها من يكره
الغدر والخيانة ايضا مجرد لعبة ..اوافق علي لعبها ولابأس من ان يكسبها الخائن
ولانها مجرد لعبة فهي لاتسبب لي الجراح
ولكن ..لااريد ان احرم من قرر ان يلعب تلك اللعبة من مظهري وانا مجروحة
لا بأس من بعض الماكياج الذي يوحي اني متلونة بدماء الجراح
اقدر علي ممارسة تلك الالعاب واتغاضي عن مكسبي فيها
ولكني لااقدر ان احول تلك المعاني السلبية المجردة الي حقيقة
اقدر علي دخول اللعبة ..ولكني لااقدر علي دخول صراع
عقلي لايستوعب معني كلمة صراع او انتقام
خيانة ..غدر ..كراهية ومن ثم صراع وانتقام
جميعها معاني تنتمي عندي لعالم "العاب اصمم علي خسارتها علي طول الخط"

هناك ٣ تعليقات:

Dr.Maha Salem يقول...

ستدركين يوما كما ادركت
ان الخاسر في اللعبة ...هو
الفائز في الحقيقة

اميرة هشام يقول...

مش مهم ياماما

انا قابلة اني اخسر في الحقيقة واللعبة

بس مقبلش الصراع ولا الانتقام ولا استحمل اشوف دم بيجري بجد ادام عنيا

shimaa يقول...

دائما يستهويني ممارسة اللعبةيغويني ممارسة الدورعيل صغير عمل صوابعه كدة اهو مسدس وقال صاحبه طريخ طراخ ..قام صاحبه طاوعه وعمله ميت واهله قالوا ده طخه طاخ
3gbny 2wii el part da ya mrmr ..ana like u blzzbt l7d nw fe el7ta de :)