السبت، ١٣ رمضان ١٤٢٩ هـ

اتوبيس كام ؟؟..بيروح فين ؟

فجأة الصورة اتهزت ادامي
ومبقتش شايفة اي حاجة خالص ادامي في المشهد
الضباب يحيط بكل شئ
الاشخاص كثيرووووون جدا امامي ..جميعهم متداخولن ومتشابكون ومختلطون
لاادري بماذا اختلطوا ؟..ولكنهم اختلطوا بشئ حجب عني رؤيتهم
في وسط كل هذه العتمة..عفوا اقصد الاجواء الضبابية
لازلت اري 5 أشخاص بوضوح ..يلتقطهم احساسي ولا تراهم عيناي
احمد كامل يقف بعيدا ولكني اراه بوضوح
دعاء سيدتي الجميلة تعاني قليلا ولكنها مازالت قادرة علي رسم الابتسامة
ماما مها ..تطمئني بنظرة من عيناها
واثنان آخران لااود ذكر اسمهم..ولكنهم هاهنا يلتقطهم احساسي
اما مني فهي خارج المشهد ..بجانبي
اشد علي يدها وتشد علي يدي
نتحدث طويلا في صمت ..ونحاول ان نري شيئا من مشهد مشوش
ستحين منا التفاتة للسماء
فيجذبنا صفاءها ..انسي كل شئ بالحديث مع نجمتي وتنسي هي أيضا كل شئ عند اكتمال البدر
بعد كدة انا هروح اتفرج علي مسرحية العيال كبرت وهي كمان هتروح ومش هعرف اطمن عليها عشان هكتشف ان رصيدي خلص
وانتوا هتفضلوا هنا ..مش فاهمين حاجة من اللي انا كاتباها
لأن انا نفسي مش فاهمة لا مؤاخذة

هناك تعليقان (٢):

Dr.Maha Salem يقول...

انا بقى اختلف معاكي
انا فاهمة البوست كويس اوي
بس هي حاجة واحدة اللي مش فاهماها
ايه علاقة مسرحية العيال كبرت بالموضوع؟
;)

اميرة هشام يقول...

ملهاش علاقة خالص ياماما

غير ان انا بحبها اوي ..بس مش زي مبحبك اكيد
;)