الجمعة، ١٨ ربيع الأول ١٤٢٨ هـ

يعني ايه كلمة تاج؟

يعني ايه كلمة تاج ،سؤال دار بذهني كثيرا
عرفت اجابته في يوم من الايام علي يد الصديق العزيز مصاعيبو

المهم ومن غير مقدمات لسة دلوقتي حالا جايلي تاج من العظيم(هو اللي بيقول علي نفسه كدة والله مش انا)احمد ندا

طيب عشان مطولش عليكوا انا هجاوب عالتاج

اسم مدونتي؟
انا كدة ومفيش غير كدة عندي

لماذا اخترته ومانيتك من وراء اختياره؟
اختارته تمردا علي واقعي لاني حد بيعمل حساب الناس اللي حواليه اوي
والنية من وراءه
اني اكون فعلا كدة ومفيش غير كدة عندي
يعني العب دوري الاساسي في الحياة ومتقمصش ادوار تانية

هل فكرت في اغعلاق مدونتك؟ والسبب؟
لا خااالص طبعا
وده لسببين
الاول لطبيعتي التي تكره انتهاء الاشياء
الثاني لان دي تحمل فكر ومشاعر واحاسيس اميرة التي تكتبها فيها بلا قيود

صورتك في المدونة ....رمزيتها؟
الاول كانت صورة عبارة عن طريق طويل مالوش نهاية وفي الافق باين غروب الشمس

لان دايما ده كان احساسي وانا ماشية في طريقي مش عارفاله نهاية ومتوقعاله نهاية مظلمة
لماذا نسائل هذا الطريق الي اي مصير يسير بنا

بس بعد كدة اتعطلت ومبقتش ترضي تنزل عالمدونة

وبقت تظهر بدالها عفوا تعذر علي الموقع رفع هذا الملف

فحطيت صورتين كبار صورة منهم ليا وانا في دور البدوية وملهاش رمزية غير اني نفسي اشوف الناس والناس مش تشوفني

وصورة توتا البنت الصغنتوتة الشعنونة ودي بحس انها شبهي اوي

طبيعة كتابتك في المدونة بشكل عام؟
انا بكتب اللي يجي علي بالي
بس برغم ان كتاباتي مباشرة اوييييييييييي
قليل من الناس اللي بتفهم انا كتبت ده ليه او انا عايزة اقول ايه

لماذا دخلت عالم التدوين من الاساس؟
كنت الاول بتابع مدونات اميرة حسن -انا اللي بالامر المحال اغتوي-ومدونة ماشي بدون قدم مسنود عالعدم لشوشو ومدونة مش فارقة نتكلم لاحمد فؤاد ولميا اللي مش مستنية حد وبراء وانا مالي
وكنت بحب اقرالهم اوي وارد عليهم ومن هنا نشأت النية اني اعمل مدونة
لان عجبتني الفكرة اوي

أحلي جملة قيلت في وصف مدونتك؟
وهو انا يعني هسمح لحد يعاكس مدونتي وانا قاعدة كدة

التعليقات بالنسبة لك ...اهميتها؟
في اول الامر كانت مهمة اوي بالنسبة لي لدرجة اني كنت بمشي اشحت التعليقات
بس دلوقتي بقت بتبقي علي حسب الشخص اللي بيعلق وعلي حسب نوع التعليق
وعلي العكس في تعليقات تسببت في خصام بيني وبين صحابي

احلي بوست كتبته ...ضع اللينك هنا؟
امممممممم
يمكن بوست الي صديقي الذي كان

افضل مدونة قرأتها؟

قول مدونات
انا مينفعش اصحي الصبح وابتدي يومي من غير مااعدي علي مدونات الناس اللي بحبها وموجودة علي جنب دي في صورة لينكات بالاضافة لمدونة اميرة حسن والبراء اشرف ودعاء الشامي والسلحفاة تطير واحمد فؤاد واحمد هواري
بالاضافة لمدونة انسي

افضل بوست؟
افضل بوست علي الاطلاق هو هادئون ..هادئون ..هادئون في مدونة احمد الدريني الذي يقولها علي طريقته

حد قل ادبه في التعليق ايه رد فعلي؟
مهما كان التعليق وحش مش بمسحه وبرد عليه زيه زي اي تعليق

اسوأ مدونات؟
مدونة كل متطرف في اتجاهاته دون احترام الاتجاهات الاخري
دي اكتر مدونات مبطيقهاش

اسوا بوست واسوا مدون؟
بصراحة عشان مشروعي اللي عن الشذوذ الجنسي
شفت مدونات سيئة كتير ليهم وشفت بوستات اسوا
ومش عايزة افتكرهم

تدي التاج ده لمين؟
اديه لمصاعيبو رب الكيبورد والماوس لانه اول حد عرفت منه يعني ايه كلمة تاج...وعلا المعترضة في صمت وبترسم

هناك ٦ تعليقات:

Oma يقول...

the 1st comment
fisrt comment 3alpost
w my first comment fe elmadona

kowayes eni shoftelk tag
eh eldema3' el3alya de ya benty
ana awel mara agy hena w 3agbni elblog bta3ek awi
mabrok 3leki eltag
te3eshi w ta5di 3'ero :D

غير معرف يقول...

بقينا بنبلطج اويييييييييييييييي

Bassaminoff يقول...

امسحي نضارتك يا أميرة

ola salem يقول...

ههههههههههههههههه
اخسىء يا فاجرة
ههههههههههههههههه
وربنا انتى وحشانى جدا يا اميرة وعايزة اقعد معاكى قعدة منفرده كده بعد التعديل الرهيب فى شخصيتك ده
المهم ايه نظام التدبيس العجيب ده ؟
مش عارفه
مضطرة مضطرة اجاوب على تاج فى البتنجان يعنى الدرينى وندا جاوبوا عليه ازاى انا اجاوبه بعد كده !!!(هيضربونى بالنار بسبب الكومينت ده)اقولك احنا نتفق تفصليلى تاج على مزاجكك تدبحينى فيه
ماشى؟؟
اما نشوف هتحطى اسئلة شكلها ايه؟

elkamhawi يقول...

قشطة اية الدبلوماسية والصراحة دى

shabfa2re يقول...

رد يا مصعبوف بقى وما تفلسعش