الاثنين، ٧ ذو الحجة ١٤٢٨ هـ

انا مش كدة ومفيش غير كدة عندي



امي تراني في صورتي الحقيقية

ولكني دائما اخذلها واحلق بعيدا عن صورتي تلك

هي تسامحني لانها تحبني

______________________-

انا الآن علي مشارف عام جديد من حياتي

ولكني لن اجلس لاحصي مكاسبي

فلقد انحسرت منذ زمن في حصر الخسائر

كم شخصا خسرت هذا العام؟

سأتعجب من كثرتهم

علي غير العادة لن اوجه اعتذاري لهم

فقط سأهنئهم انهم استطاعوا ان يخرجوا من حياتي بسلام

____________________________-

العام قارب علي الانتهاء -

وكأن الحياة رأتني محملة بكثير من الخسارة

فقررت ان تاتي لي ببعض الاماني

تلك التي تمنيتها ليلا ونهارا ومن فرط ماتمنيتها نسيتها

لم استطع التعرف عليها

رحلت هي ايضا وكعادتي لا أبالي

____________________________

تلومني نفسي ...كيف لي ان ارتكب تلك الحماقات وانا اعرف جيدا حقيقتها

فارد عليها ببساطة ولا مبالاة

انا مش كدة ومفيش غير كدة عندي



هناك ٥ تعليقات:

citizenragab يقول...

ارتكاب الحماقات هو ما يعطي للحياة معاني كثيرة , ويخرج بها وبنا من كونها فيلم خيال علمي لسبيلبيرج

علي الاقل تثبت لنا اننا بشر ولسنا آليين

احلي حاجه فيكي قد ايه انتي عارفه نفسك كويس

weswes يقول...

احلى حاجه
انك كده ومفيش غير كده عندك

nyira_elsheiref يقول...

انتى كدة ولا مش كدة يابنتى

أيه اللخبطة دى ؟؟؟؟

Bassaminoff يقول...

يا جماعة الأحلى اني من ساعه ما المدونبة طلعت ولا انا ولا صاحبة الفرح دي عارفين ما هو هذا ال "كده" ومفيش غيره...يا رب نعرف

العراف يقول...

انت ممكن تكونى كده بس لازم فى يوم من الايام هتتغيرى ومش بارادتك هيقابلك صعوبات كتير ومواجهات كتير اكيد هتتغيرى امامها وشكرا ليكى واتمنالك التوفيق